Nr. 61, „Ilgalaikio gamtos mokslų projekto įgyvendinimas“

INFORMACIJA APIE ILGALAIKĘ UGDYMO VEIKLĄ

2025 m. I-II ketvirtis.

1.

Ugdymo veiklos Nr. ir pavadinimas iš pažangos plano: Nr. 61, „Ilgalaikio gamtos mokslų projekto įgyvendinimas“

2.

Ugdymo veiklą vykdančios mokyklos (visos TŪM mokyklos) ir programos įgyvendinimo lygmuo:

 

Visos TŪM mokyklos:

  1. Elektrėnų „Versmės“ gimnazija,
  2. Elektrėnų „Ąžuolyno“ progimnazija,
  3. Elektrėnų pradinė mokykla,
  4. Elektrėnų sav. Vievio gimnazija,
  5. Elektrėnų sav. Vievio Jurgio Milančiaus pradinė mokykla.

 

Mokyklos lygmuo

X TŪM mokyklų lygmuo

Savivaldybės lygmuo

 

3.

Glaustas ugdymo veiklos aprašymas (sąsajos su savivaldybės tikslais ir uždaviniais, kuriems priskirta ši veikla pažangos plane (6 lentelė); siektini kiekybiniai ir kokybiniai rezultatai; trumpas veiklos turinio aprašymas;)

2025 m. I ir II ketvirtį visos TŪM mokyklos vykdys pažangos plano Nr. 61 ilgalaikio gamtos mokslų projekto veiklas. Kiekvienos mokyklos tikslinė dalyvių grupė, kurią sudaro 2 mokytojai ir kiekvienoje mokykloje sutartas mokinių skaičius, vykdys gamtamokslio pažinimo ir STEAM veiklas mokyklos viduje (integruotos pamokos, STEAM projektinės veiklos), už mokyklos ribų – netradicinėse erdvėse, veiklos su partneriais, kitose mokyklose (tinklaveika).

2025 m. vasario – birželio mėnesiais:

  • tinklaveikos veiklos (kiekviena TŪM mokykla) – tinklaveikai pasiūlys 1 – 2 veiklas, kuriose dalyvaus kitų mokyklų tikslinės grupės.
  • veiklos su partneriais (kiekviena TŪM mokykla) – išvykos į žemės gelmių centrą ir Elektrėnų sav. esančius šiltnamius, veiklos su Ignitis grupės atstovais ir kt.
  • integruotos pamokos (kiekviena TŪM mokykla) – vykdys integruotas pamokas pagal STEAM gaires ir rekomendacijas.
  • projektinė veikla (kiekviena TŪM mokykla) – vykdys STEAM projektą mokyklos viduje per neformalias veiklas.
  • bendra veikla (visos TŪM mokyklos) – išvyka į gamtą, kurios metu bus gilinamos geografijos, biologijos, fizikos, pasaulio pažinimo (1 – 6 kl.) žinios.
  • bendra veikla (visos TŪM mokyklos) – apibendrinanti veikla, kurios metu visos mokyklos pasidalins projekto patirtimi.

Projekto įgyvendinimo eigoje mokyklos konsultuosis tarpusavyje, dalinsis gerąja patirtimi nuolat tobulins vykdomas veiklas, gerins bendradarbiavimo ir socialinius ryšius.

Siektini kiekybiniai ir kokybiniai rezultatai:

  • Kiekybiniai: didelis  dalyvaujančių mokinių ir mokytojų skaičius; 5 – 10 įgyvendinamų veiklų; 5 įgyvendintų projektų skaičius; 2 išvykos pas partnerius; 1 – 2 partnerių organizuojamos veiklos; padidėję mokinių pasiekimų rodikliai gamtos mokslų srityje ir kt. 
  • Kokybiniai: mokiniai įgaus naujų žinių, leidžiančių jiems suprasti gamtamokslinius procesus; padidės mokinių motyvacija mokytis gamtos mokslų; sustiprės mokinių kritinis mąstymas, problemų sprendimo gebėjimai; formuosis atsakingas požiūris į ekologines problemas; pagerės bendradarbiavimo ir komandinio darbo įgūdžiai; pagerės pedagogų ir projekte dalyvaujančių mokytojų lyderystės gebėjimai ir patobulės kompetencijos.

4.

Ugdymo veiklos sąsaja su mokomaisiais dalykais:

Pradinis išsilavinimas (1 – 4 kl.): pasaulio pažinimas, matematika, menai ir technologijos, informacinės technologijos.

Pagrindinis išsilavinimas (5 – 10 kl.) – pasaulio pažinimas, biologija, fizika, chemija, matematika, geografija, informacinės technologijos, menai ir technologijos.

 

5.

Ugdymo veiklos tikslas: skatinti mokinių smalsumą, kūrybiškumą ir domėjimąsi gamtos mokslais per kūrybiškas STEAM veiklas, ugdant mokinių gebėjimą taikyti technologijų, inžinerijos, gamtos mokslų ir matematikos žinias praktikoje, sprendžiant realias pasaulio problemas. Stiprinti kritinį mąstymą, bendradarbiavimo ir problemų sprendimo įgūdžius, įtraukiant į įvairias eksperimentines bei projektines veiklas.

 

6.

Ugdymo veiklos uždaviniai:

  1. Organizuoti įvairias STEAM veiklas, skatinančias mokinius tyrinėti gamtos reiškinius ir procesus per eksperimentus, projektus bei praktines veiklas.
  2. Ugdyti mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus, integruojant gamtos mokslus su technologijomis, inžinerija, menais ir matematika.
  3. Didinti pedagogų motyvaciją ir įsitraukimą į STEAM veiklas.

 

7.

 

Pažymėkite kompetencijas, kurias veiklos metu patobulins mokiniai

Kompetencija

Kompetencijos apibrėžtis

X Pažinimo kompetencija

Motyvacija ir gebėjimas pažinti save ir pasaulį;  žinių ir gebėjimų, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis dermė.

X Komunikavimo kompetencija

Gebėjimas kurti, perduoti ir suprasti žinias (faktus, požiūrius ar asmenines nuostatas), etiškai naudotis verbalinėmis ir neverbalinėmis komunikavimo priemonėmis ir technologijomis.

X Kūrybiškumo kompetencija

Sau ir kitiems reikšmingų kūrybinių idėjų, produktų, problemų sprendimų tyrinėjimas, generavimas, kūrimas, vertinimas, išlaikant darnų santykį su savimi ir aplinka.

X Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Asmens savimonė ir savitvarda, socialinis sąmoningumas, tarpusavio santykių kūrimo gebėjimai, atsakingas sprendimų priėmimas ir asmens rūpinimasis fizine ir psichine sveikata.

X Skaitmeninė kompetencija

Motyvacija ir gebėjimas naudotis skaitmeninėmis technologijomis užduotims atlikti, mokytis, problemoms spręsti, dirbti, bendrauti ir bendradarbiauti, valdyti informacija, efektyviai, tinkamai, saugiai, kritiškai, savarankiškai ir etiškai kurti ir dalytis skaitmeniniu turiniu.

 

8.

Nurodykite, kokių naujų metodų išmoks ir kokius taikys mokytojai, įgyvendinantys veiklą

  1. Mokytojai išmoks planuoti veiklas, kurios skatina mokinius patiems kelti klausimus, atlikti eksperimentus, analizuoti rezultatus ir daryti išvadas.
  2. Mokytojai išmoks taikyti tarpdisciplininius metodus, jungdami gamtos mokslus su kitomis STEAM sritimis.
  3. Mokytojai išmoks kurti mokymo turinį, kuriame mokiniai turės identifikuoti problemą ir ieškoti kūrybiškų bei moksliškai pagrįstų jos sprendimo būdų savarankiškai.
  4. Mokytojai kartu su mokiniai tarsis, diskutuos, reflektuos apie veiklų sėkmes, iššūkius ir galimus sprendimų būdus.
  5. Mokytojai organizuos grupines veiklas, kuriose mokiniai dalinsis atsakomybėmis ir dirbs komandoje, spręsdami kompleksines užduotis.

 

9.

Jei veikla priskiriama STEAM ugdymo sričiai, pažymėkite, kuriuos (bent du iš trijų) STEAM veiklos kriterijų ji atitinka:

X įgyvendinamas integruotas įvairių mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, technologijų ir kt.) turinys

X taikomi inžineriniai ir/arba meniniai elementai

X veikla grindžiama matematinio mąstymo ugdymu

 

10.

Ugdymo veiklos apimtis ir trukmė (*Kultūrinis ugdymas: ne trumpiau nei 3 mėnesius ir ne mažiau nei 60 akademinių valandų vienai dalyvių grupei)

Mėnesių skaičius 

5

Akademinių valandų skaičius (ak. val.)

40

Atnaujinta: 2025-05-21
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.05 – 12.50
  • 6. 13.00 – 13.45
  • 7. 13.55 – 14.40
  • 8. 14.50 – 15.35
  • 9. 15.45 – 16.30