Elektrėnų sav. Vievio gimnazija

STEAM Pamokų planai

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

 Integruota pamoka

 

Mokomasis dalykas

Fizika

Tema

Šviesos spektras ir refrakcija

Klasė

 7 C

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

 

Pažinimo , asmeninės, praktinės, žinių ir supratimo

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

Mokiniai turėtų suprasti, kas yra šviesos spektras, kaip jis susidaro ir kokie reiškiniai, susiję su šviesos refrakcija.

 

INTEGRAVIMAS

Science – gamtos mokslai

Dailė -Aptarimas, kaip skirtingos spalvos susidaro. Kodėl vyksta šviesos lūžimas.

Biologija – Kodėl  matome spalvas?

 

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

Spektrometro programėlės naudojimas telefonuose matuojant skirtingus šviesos šaltinius.

 

Engineering – inžinerija

Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan.

 

Arts – menai ir kūryba

Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas

Piešiamas spalvotas vaivorykštės spektras, naudojant eksperimentinius rezultatus.

 

Math – matematika

Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas

lūžio rodiklio skaičiavimas

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

Fotoaparato lęšiai – veikia pagal šviesos lūžimo principus, kad sufokusuotų vaizdą.

Lazerinės operacijos – refrakcijos principai taikomi regos korekcijai

Vaivorykštės susidarymas – šviesos lūžimas ir skaidymasis vandens lašeliuose sukuria spalvų spektrą.

Data

2025-03-18

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

Fizikos kabinetas

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

45 min

Mokyklos pavadinimas

Vievio  gimnazija

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

Onutė Fylerytė

___________________________

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

 Integruota pamoka

 

Mokomasis dalykas

Fizika

Tema

Prizmės eksperimentas: kaip  susidaro  spalvos

Klasė

 7 C

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.

Eksperimentiniai gebėjimai ir kūrybiškumas.

Komandinis darbas ir bendradarbiavimas.

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

Išsiaiškinti šviesos skaidymosi priežastis ir dėsningumus.

Išmokti naudoti prizmę ir spektroskopą šviesos tyrimams.

Sukurti praktinį prietaisą (spektroskopą) iš paprastų medžiagų.

 

INTEGRAVIMAS

Science – gamtos mokslai

šviesos bangos, spalvos, dispersija.

 

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

spektroskopų naudojimas moksle. (paieška internete)

 

Engineering – inžinerija

Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan.

kaip sukonstruoti paprastą spektroskopą.

 

Arts – menai ir kūryba

Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas

spalvų spektras ir jo pritaikymas mene.

 

Math – matematika

Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas

šviesos lūžio kampai, bangų ilgiai

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

Astronomija – naudojamas tyrinėjant žvaigždžių ir planetų cheminę sudėtį.

Medicina – taikomas kraujo analizei, lazeriniams tyrimams ir optinei diagnostikai.

Optiniai prietaisai – taikomas kuriant LCD ekranus, fotoaparatus, akinius nuo saulės.

Data

2025-04-01

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

Fizikos kabinetas

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

45 min

Mokyklos pavadinimas

Vievio  gimnazija

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

Onutė Fylerytė

___________________________

 

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

 Integruota pamoka

 

Mokomasis dalykas

Fizika

Tema

Prizmės eksperimentas: kaip  susidaro  spalvos

Klasė

 7 C

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.

Eksperimentiniai gebėjimai ir kūrybiškumas.

Komandinis darbas ir bendradarbiavimas.

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

Išmokti, kas yra šviesos dispersija.

Atlikti eksperimentą su stikline arba plastikine prizme.

Stebėti ir aprašyti šviesos spektro spalvų pasiskirstymą.

Pritaikyti teorines žinias realiuose gamtos reiškiniuose.

 

 

INTEGRAVIMAS

Science – gamtos mokslai

  • Šviesos bangos, skirtingi bangų ilgiai.
  • Dispersijos reiškinys – skirtingas lūžio kampas kiekvienai spalvai

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

Prizmės naudojimas optiniuose prietaisuose (spektroskopuose, fotoaparatuose).

 

Engineering – inžinerija

Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan.

  • Prizmės forma ir medžiagos įtaka lūžio kampui.
  • Konstrukcija: kaip keičiasi šviesos kelias per skaidrią medžiagą.

 

Arts – menai ir kūryba

Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas

  • Spalvų tvarka spektre (ROYGBIV), spalvų maišymas.

 

Math – matematika

Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas

Lūžio kampo skaičiavimai, bangos ilgiai.

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

  • Kur matome šviesos dispersiją: vaivorykštė, CD diskai, muilo burbulai.
  • Šios žinios taikomos: optikoje, fotografijoje, dizaino ir net saugumo technologijose (pvz., hologramos, lazeriai).

Data

2025-04-08

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

Fizikos kabinetas

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

45 min

Mokyklos pavadinimas

Vievio  gimnazija

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

Onutė Fylerytė

___________________________

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

 Integruota pamoka

 

Mokomasis dalykas

Fizika

Tema

Spalvų matavimas: bangų ilgiai, dažniai

Klasė

 7 C

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.

Komandinis darbas ir bendradarbiavimas.

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

Mokiniai supranta, kas yra elektromagnetinės bangos, kokios jų rūšys, kokie jų bangų ilgiai ir dažniai, ir kaip jos taikomos kasdieniame gyvenime.

 

INTEGRAVIMAS

Science – gamtos mokslai

Elektromagnetinio spektro srities analizė

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

Ryšys, medicina, kosmosas – praktinis panaudojimas

Engineering – inžinerija

Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan.

EM bangų taikymo prietaisai

Arts – menai ir kūryba

Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas

Spalvotas spektro plakatas / skaitmeninė juosta

Math – matematika

Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas

Lūžio kampo skaičiavimai, bangos ilgiai.

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

·  Spektroskopijoje: spalvų analizė leidžia nustatyti chemines medžiagas.

·  Astronomijoje: žvaigždžių šviesos bangos ilgis rodo jų temperatūrą ir judėjimą.

·  Kasdien: fotoaparatai, ekranai, LED lemputės naudoja skirtingų bangų ilgių šviesą.

  •  

Data

2025-05-06

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

Fizikos kabinetas

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

45 min

Mokyklos pavadinimas

Vievio  gimnazija

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

Onutė Fylerytė

___________________________

 

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

 Integruota pamoka

 

Mokomasis dalykas

Fizika

Tema

Spalvų matavimas: bangų ilgiai, dažniai

Klasė

 7 C

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas.

Komandinis darbas ir bendradarbiavimas.

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

Mokiniai supras, kaip susiję šviesos bangos ilgis ir dažnis, ir kaip šie parametrai lemia spalvą. Jie atliks tyrimą bei kurs vaizdinį projektą, taikydami tarpdisciplinines žinias.

 

INTEGRAVIMAS

Science – gamtos mokslai

Bangos, dažnis, ilgis, elektromagnetinės bangos

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

Internetiniai simuliatoriai, šviesos spektro vizualizacijos

 

 

PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA

 Integruota pamoka

 

Mokomasis dalykas

Fizika

Tema

Kodėl gamtoje atsiranda tam tikros spalvos?

Klasė

 8 C

Ugdymo tikslas

Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai?

Pažinimo kompetencija.

Skaitmeninė ir socialinė,emocinė kompetencija

Mokymo(si) uždavinys

Ko mokiniai išmoks?

Paaiškinti, kaip ir kodėl gamtoje susidaro spalvos, remiantis šviesos fizikinėmis savybėmis ir praktiniais bandymais.

 

INTEGRAVIMAS

Science – gamtos mokslai

šviesos savybės, bangos ilgis, sklaida, sugertis

Technology – technologijos

Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt.

Eksperimentas: „Išskaidome baltą šviesą“

Engineering – inžinerija

Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan.

modelio / eksperimento kūrimas

 

Arts – menai ir kūryba

Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas

spalvų estetika gamtoje, vizualinė analizė

Math – matematika

Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas

 

 

bangos ilgiai, proporcijos, palyginimai

 

Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime

Keli konkretūs pavyzdžiai

Dažai, drabužiai ir dizainas

Drabužių spalvos priklauso nuo pigmentų, kurie sugeria tam tikras bangas.

Juodi drabužiai labiau kaista saulėje nei balti.

Spalvų parinkimas reklamoje veikia emocijas ir elgesį.

„Spalvos – tai ne tik grožis, bet ir informacija, kurią mokslas išnaudoja technologijose, medicinoje, saugume ir mene.“

Data

2025-12-16

Vieta

Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai

Fizikos kabinetas

Trukmė

Nurodyti  trukmę įprastomis val. ir min.  

45 min

Mokyklos pavadinimas

Vievio  gimnazija

Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos

 

Mokytojo vardas, pavardė

Neprivaloma

Onutė Fylerytė

___________________________

Atnaujinta: 2025-12-22
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.00 – 08.45
  • 2. 08.55 – 09.40
  • 3. 09.50 – 10.35
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.05 – 12.50
  • 6. 13.00 – 13.45
  • 7. 13.55 – 14.40
  • 8. 14.50 – 15.35
  • 9. 15.45 – 16.30