PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA
Integruota pamoka
|
Mokomasis dalykas |
Fizika |
|
|
Tema |
Šviesos spektras ir refrakcija |
|
|
Klasė |
7 C |
|
|
Ugdymo tikslas Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai? |
Pažinimo , asmeninės, praktinės, žinių ir supratimo |
|
|
Mokymo(si) uždavinys Ko mokiniai išmoks? |
Mokiniai turėtų suprasti, kas yra šviesos spektras, kaip jis susidaro ir kokie reiškiniai, susiję su šviesos refrakcija. |
|
|
INTEGRAVIMAS |
Science – gamtos mokslai |
Dailė -Aptarimas, kaip skirtingos spalvos susidaro. Kodėl vyksta šviesos lūžimas. Biologija – Kodėl matome spalvas?
|
|
Technology – technologijos Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt. |
Spektrometro programėlės naudojimas telefonuose matuojant skirtingus šviesos šaltinius.
|
|
|
Engineering – inžinerija Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan. |
|
|
|
Arts – menai ir kūryba Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas |
Piešiamas spalvotas vaivorykštės spektras, naudojant eksperimentinius rezultatus.
|
|
|
Math – matematika Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas |
lūžio rodiklio skaičiavimas
|
|
|
Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime Keli konkretūs pavyzdžiai |
Fotoaparato lęšiai – veikia pagal šviesos lūžimo principus, kad sufokusuotų vaizdą. Lazerinės operacijos – refrakcijos principai taikomi regos korekcijai Vaivorykštės susidarymas – šviesos lūžimas ir skaidymasis vandens lašeliuose sukuria spalvų spektrą. |
|
|
Data |
2025-03-18 |
|
|
Vieta Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai |
Fizikos kabinetas |
|
|
Trukmė Nurodyti trukmę įprastomis val. ir min. |
45 min |
|
|
Mokyklos pavadinimas |
Vievio gimnazija |
|
|
Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos |
|
|
|
Mokytojo vardas, pavardė Neprivaloma |
Onutė Fylerytė |
|
___________________________
PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA
Integruota pamoka
|
Mokomasis dalykas |
Fizika |
|
|
Tema |
Prizmės eksperimentas: kaip susidaro spalvos |
|
|
Klasė |
7 C |
|
|
Ugdymo tikslas Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai? |
Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas. Eksperimentiniai gebėjimai ir kūrybiškumas. Komandinis darbas ir bendradarbiavimas. |
|
|
Mokymo(si) uždavinys Ko mokiniai išmoks? |
Išsiaiškinti šviesos skaidymosi priežastis ir dėsningumus. Išmokti naudoti prizmę ir spektroskopą šviesos tyrimams. Sukurti praktinį prietaisą (spektroskopą) iš paprastų medžiagų. |
|
|
INTEGRAVIMAS |
Science – gamtos mokslai |
šviesos bangos, spalvos, dispersija.
|
|
Technology – technologijos Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt. |
spektroskopų naudojimas moksle. (paieška internete)
|
|
|
Engineering – inžinerija Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan. |
kaip sukonstruoti paprastą spektroskopą.
|
|
|
Arts – menai ir kūryba Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas |
spalvų spektras ir jo pritaikymas mene.
|
|
|
Math – matematika Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas |
šviesos lūžio kampai, bangų ilgiai
|
|
|
Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime Keli konkretūs pavyzdžiai |
Astronomija – naudojamas tyrinėjant žvaigždžių ir planetų cheminę sudėtį. Medicina – taikomas kraujo analizei, lazeriniams tyrimams ir optinei diagnostikai. Optiniai prietaisai – taikomas kuriant LCD ekranus, fotoaparatus, akinius nuo saulės. |
|
|
Data |
2025-04-01 |
|
|
Vieta Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai |
Fizikos kabinetas |
|
|
Trukmė Nurodyti trukmę įprastomis val. ir min. |
45 min |
|
|
Mokyklos pavadinimas |
Vievio gimnazija |
|
|
Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos |
|
|
|
Mokytojo vardas, pavardė Neprivaloma |
Onutė Fylerytė |
|
___________________________
PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA
Integruota pamoka
|
Mokomasis dalykas |
Fizika |
|
|
Tema |
Prizmės eksperimentas: kaip susidaro spalvos |
|
|
Klasė |
7 C |
|
|
Ugdymo tikslas Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai? |
Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas. Eksperimentiniai gebėjimai ir kūrybiškumas. Komandinis darbas ir bendradarbiavimas. |
|
|
Mokymo(si) uždavinys Ko mokiniai išmoks? |
Išmokti, kas yra šviesos dispersija. Atlikti eksperimentą su stikline arba plastikine prizme. Stebėti ir aprašyti šviesos spektro spalvų pasiskirstymą. Pritaikyti teorines žinias realiuose gamtos reiškiniuose.
|
|
|
INTEGRAVIMAS |
Science – gamtos mokslai |
|
|
Technology – technologijos Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt. |
Prizmės naudojimas optiniuose prietaisuose (spektroskopuose, fotoaparatuose).
|
|
|
Engineering – inžinerija Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan. |
|
|
|
Arts – menai ir kūryba Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas |
|
|
|
Math – matematika Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas |
Lūžio kampo skaičiavimai, bangos ilgiai.
|
|
|
Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime Keli konkretūs pavyzdžiai |
|
|
|
Data |
2025-04-08 |
|
|
Vieta Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai |
Fizikos kabinetas |
|
|
Trukmė Nurodyti trukmę įprastomis val. ir min. |
45 min |
|
|
Mokyklos pavadinimas |
Vievio gimnazija |
|
|
Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos |
|
|
|
Mokytojo vardas, pavardė Neprivaloma |
Onutė Fylerytė |
|
___________________________
PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA
Integruota pamoka
|
Mokomasis dalykas |
Fizika |
|
|
Tema |
Spalvų matavimas: bangų ilgiai, dažniai |
|
|
Klasė |
7 C |
|
|
Ugdymo tikslas Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai? |
Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas. Komandinis darbas ir bendradarbiavimas. |
|
|
Mokymo(si) uždavinys Ko mokiniai išmoks? |
Mokiniai supranta, kas yra elektromagnetinės bangos, kokios jų rūšys, kokie jų bangų ilgiai ir dažniai, ir kaip jos taikomos kasdieniame gyvenime. |
|
|
INTEGRAVIMAS |
Science – gamtos mokslai |
Elektromagnetinio spektro srities analizė |
|
Technology – technologijos Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt. |
Ryšys, medicina, kosmosas – praktinis panaudojimas |
|
|
Engineering – inžinerija Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan. |
EM bangų taikymo prietaisai |
|
|
Arts – menai ir kūryba Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas |
Spalvotas spektro plakatas / skaitmeninė juosta |
|
|
Math – matematika Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas |
Lūžio kampo skaičiavimai, bangos ilgiai.
|
|
|
Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime Keli konkretūs pavyzdžiai |
· Spektroskopijoje: spalvų analizė leidžia nustatyti chemines medžiagas. · Astronomijoje: žvaigždžių šviesos bangos ilgis rodo jų temperatūrą ir judėjimą. · Kasdien: fotoaparatai, ekranai, LED lemputės naudoja skirtingų bangų ilgių šviesą. |
|
|
Data |
2025-05-06 |
|
|
Vieta Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai |
Fizikos kabinetas |
|
|
Trukmė Nurodyti trukmę įprastomis val. ir min. |
45 min |
|
|
Mokyklos pavadinimas |
Vievio gimnazija |
|
|
Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos |
|
|
|
Mokytojo vardas, pavardė Neprivaloma |
Onutė Fylerytė |
|
___________________________
PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA
Integruota pamoka
|
Mokomasis dalykas |
Fizika |
|
|
Tema |
Spalvų matavimas: bangų ilgiai, dažniai |
|
|
Klasė |
7 C |
|
|
Ugdymo tikslas Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai? |
Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas. Komandinis darbas ir bendradarbiavimas. |
|
|
Mokymo(si) uždavinys Ko mokiniai išmoks? |
Mokiniai supras, kaip susiję šviesos bangos ilgis ir dažnis, ir kaip šie parametrai lemia spalvą. Jie atliks tyrimą bei kurs vaizdinį projektą, taikydami tarpdisciplinines žinias. |
|
|
INTEGRAVIMAS |
Science – gamtos mokslai |
Bangos, dažnis, ilgis, elektromagnetinės bangos |
|
Technology – technologijos Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt. |
Internetiniai simuliatoriai, šviesos spektro vizualizacijos |
|
PAMOKOS / UGDYMO VEIKLOS PLANO FORMA
Integruota pamoka
|
Mokomasis dalykas |
Fizika |
||
|
Tema |
Kodėl gamtoje atsiranda tam tikros spalvos? |
||
|
Klasė |
8 C |
||
|
Ugdymo tikslas Kokias bendrąsias ir dalykines kompetencijas ugdysis mokiniai? |
Pažinimo kompetencija. Skaitmeninė ir socialinė,emocinė kompetencija |
||
|
Mokymo(si) uždavinys Ko mokiniai išmoks? |
Paaiškinti, kaip ir kodėl gamtoje susidaro spalvos, remiantis šviesos fizikinėmis savybėmis ir praktiniais bandymais. |
||
|
INTEGRAVIMAS |
Science – gamtos mokslai |
šviesos savybės, bangos ilgis, sklaida, sugertis |
|
|
Technology – technologijos Tinka tiek paprastos, tiek išmanio-sios: darbas kompiuteriu, informa-cijos paieška internete ir kt. |
Eksperimentas: „Išskaidome baltą šviesą“ |
||
|
Engineering – inžinerija Praktinis žinių taikymas įvairiose technikos sferose, įvairių įtaisų, technologinių sistemų ir procesų projektavimas, kūrimas ir pan. |
modelio / eksperimento kūrimas
|
||
|
Arts – menai ir kūryba Gali būti tiesiog kūrybiškumo ugdymas |
spalvų estetika gamtoje, vizualinė analizė |
||
|
Math – matematika Įvairūs skaičiavimai ir / ar matema-tinio, loginio mąstymo ugdymas |
|
||
|
Įgytų žinių ir / ar gebėjimų poreikis kasdieniame gyvenime Keli konkretūs pavyzdžiai |
Dažai, drabužiai ir dizainas Drabužių spalvos priklauso nuo pigmentų, kurie sugeria tam tikras bangas. Juodi drabužiai labiau kaista saulėje nei balti. Spalvų parinkimas reklamoje veikia emocijas ir elgesį. „Spalvos – tai ne tik grožis, bet ir informacija, kurią mokslas išnaudoja technologijose, medicinoje, saugume ir mene.“ |
||
|
Data |
2025-12-16 |
||
|
Vieta Paprasta klasė, mokyklos laboratorija, ... Jei išvyka – adresas (ir internetinis), kontaktai |
Fizikos kabinetas |
||
|
Trukmė Nurodyti trukmę įprastomis val. ir min. |
45 min |
||
|
Mokyklos pavadinimas |
Vievio gimnazija |
||
|
Mokytojo patarimai po pamokos / ugdymo veiklos |
|
||
|
Mokytojo vardas, pavardė Neprivaloma |
Onutė Fylerytė |
||
___________________________
Atnaujinta: 2025-12-22
