Kovo 27 d. gimnazijoje vyko mažoji tiriamųjų lietuvių kalbos darbų konferencija ,,Mano kalbinė aplinka“. Tiriamoji veikla – vienas iš aktyvių būdų pažinti mus supančią aplinką. Pirmoji tokia konferencija vyko 2013 m. Tad jau dešimtmetį mokiniai tyrinėja savo kalbinę aplinką ir įžvalgomis pasidalija su gimnazijos bendruomene. Šiemet 6-8 klasių mokiniai irgi tyrinėjo aktualias mūsų kalbinės aplinkos problemas.
8C klasės mokinės V. Koryznaitė ir E.Herbstė pristatė klasės atliktą tiriamąjį darbą ,,Skyrybos ženklai žinutėse“. Tikslas – išsiaiškinti, kokia skyrybos ženklų reikšmė žinutėse. Tiriamojo darbo išvada – mokiniai renkasi jiems patogius ir emociškai ekspresyvius bendravimo būdus, neretai dėl teksto struktūros ar ženklų trūkumų kyla nesusipratimų.
7A klasės mokinės Rugilė Štaraitė ir Elžbieta Zabarovskytė parengė pranešimą ,,Jaustukai (,,Emociukai“)“. Klasės mokiniai aiškinosi, kokius ,,emociukus“ ir kada mokiniai naudoja bendraudami su bendraamžiais ir suaugusiaisiais. Apibendrindamos duomenis, mokinės priėjo prie išvados, kad ,,emociukus“ mokiniai naudoja, kai nori išreikšti tam tikras emocijas (dažniausiai pasakyti, kad yra juokinga, miela). Bendraudami su suaugusiaisiais mokiniai retai naudoja jaustukus: juos renkasi tik tada, kai nori išreikšti savo meilę ar pasidžiaugti.
6B klasės mokiniai G. Šimkutė, A. Sukackaitė, J.Bučys, J. Arlauskas ir E. Krivinskas pristatė integruotą lietuvių kalbos ir dailės projektą ,,A. Baranausko poemos skaitymas iliustruojant". Mokiniai viešojoje kalboje atskleidė, koks teksto skaitymo ir iliustracijos ryšys.
7C klasės mokiniai Sandra Šiaulytė, Mėja Klimantavičiūtė, Gustas Stasiulevičius pristatė pranešimą ,,A. Miškiniui-120”. Šios klasės mokiniai tyrinėjo A. Miškinio poezijos kalbą, išsirinkę po vieną eilėraštį, jį iliustravo.
Konferencijai pasiruošti padėjo lietuvių kalbos mokytojos I. Baliūnienė, R. Bimbirienė ir D. Raslanienė. Mokiniai ugdėsi pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, kultūrinę, socialinę ir emocinę kompetencijas.
Mokytoja R. Bimbirienė