Gyvename sparčiai besikeičiančiame, galimybių kupiname pasaulyje. Todėl šiandien ugdymosi procesui svarbu išnaudoti kuo įvairesnes, įdomesnes aplinkas, organizuoti mokymąsi taip, kad žinias ir gebėjimus mokiniai įgytų patys aktyviai veikdami. Dėdama visas pastangas, kad mokymasis taptų išties įdomia, patrauklia veikla kiekvienam mokiniui, Vievio gimnazijos administracija prieš porą metų pateikė paraišką įsijungti į Nacionalinės švietimo agentūros respublikinio projekto „Mokinių gebėjimų atskleidimo ir jų ugdymo sistemos plėtra“ veiklas, tačiau Mobiliosios mokslinės laboratorijos atvykimui sutrukdė pandemija. Ir tik šiais metais, prieš pat mokinių žiemos atostogas, projekto vadovas S. Šafranauskas pasiūlė laiką vizitui. Gabūs, motyvuoti, gamtos mokslais besidomintys mokiniai laukė susitikimų su mokslininkų komanda, spėliojo, kokius bandymus, eksperimentus teks atlikti.
Vasario 22 dieną į Vievio gimnaziją atvyko didžiulis vilkikas – unikali mokslinė laboratorija. Visai dienai mokiniai tapo jaunaisiais tyrėjais, ieškančiais atsakymų į įvairius klausimus.
Daliai 9-11 klasių mokinių vyko biologijos užsiėmimas „Mikroorganizmų identifikavimas“. Mokiniai kaip tikri laborantai apsirengė specialią aprangą ir, išklausę paskaitą apie įvairius mikroorganizmus, tyrė juos mikroskopais. Paprašyti pasidalinti įspūdžiais, mokiniai sakė: „Projektas labai patiko. Susipažinome su mikrobiologijos pradmenimis, su bakterijų rūšimis, tyrinėjome bakterijas. Ši patirtis bus naudinga mokantis, gyvenime.“ (Matas Brazauskas, IIB); „Mano manymu, tai buvo labai naudinga veikla, nes tikrai daug sužinojau, net pamąsčiau apie ateities siejimą su biologijos mokslais.“ (Karolina Asipavičiūtė, IIB)
Kita grupė mokinių atliko įvairius chemijos bandymus. Pasak mokinių, laikas neprailgo ir buvo įdomu užsiimti kitokia nei pamokose veikla. IC klasės mokinys Danielius Cibulskas teigė: „Manau, kad šis projektas yra naudingas. Dalyvaudamas šiame projekte pagerinau savo chemijos žinias,<…>dar labiau pamėgau chemiją ir įgijau motyvacijos dar uoliau mokytis.“
7-8 klasių mokiniai dalyvavo edukacijoje „Įdomioji biomechanika“. Dar tik pradedantys pažintį su fizikos mokslais septintokai smalsiai stebėjo fizikinius bandymus. Atsirado mokinių, kurie domisi robotika ir norėtų toliau dalyvauti tokio pobūdžio veiklose.
Tikimės, kad „MoMoLab“ vizitas paskatino mokinius labiau domėtis gamtos mokslais, suteikė galimybę apsispręsti pasirenkant tolimesnes studijas.