Integruota fizikos ir technologijų pamoka „Skrydžių viražais“

  • Paskelbė : Justinas Mickūnas
  • Paskelbta: 2025-06-03
  • Kategorija: Renginiai

Gegužės 27 d. 9B klasės mokiniams fizikos pamoka prasidėjo skambant P. Meškėlos ir O. Vyšniausko atliekamai dainai „Reikėjo berniukams“. Ši daina apie nenumaldomą aistrą lėktuvams ir skrydžio laisvę skambėjo todėl, kad pamoka „Skrydžių viražais“ buvo skirta  2025 m. lėktuvo ANBO ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metams paminėti.

Pamokos pradžoje bibliotekos vedėja V. Selskienė papasakojo apie asmenybes, labiausiai nusipelnusias Lietuvos aviacijai. Mokiniai sužinojo, kad 1922 m. pirmąjį lietuvišką sportinį lėktuvą, pavadinimu Dobi-I, sukūrė lakūnas Jurgis Dobkevičius. Kiek vėliau, 1925 m. liepą, iš Kauno aerodromo skrydžiui pakilo dar vienas lietuviškas vienvietis sportinis lėktuvas – ANBO-I, kurio autorius buvo Antanas Gustaitis, Lietuvos karo aviacijos vadas, brigados generolas, aviakonstruktorius, 9 lėktuvų ANBO (šifruojame - Antanas Nori Būti Ore) projektų autorius. Įdomu tai, kad A. Gustaitis visus savo sukonstruotus lėktuvus pirmiausia išbandydavo pats, neleisdamas kitiems rizikuoti savo gyvybėmis. Sklaidant Lietuvos aviacijos istorinius puslapius, buvo prisimintas 1933 m. liepos 15 d. Stepono Dariaus ir Stasio Girėno tragiškas skrydis per Atlantą. Trumpai apžvelgta Lietuvos aviacijos istorija iki pat šių dienų. Mokiniai sužinojo apie akrobatinį skraidymą – aviacijos sporto rūšį ir jos skraidymo meistrus, sudėtingais savo pasirodymais garsinančius Lietuvą pasaulyje. Žymiausi aukštąjį pilotažą įvaldę lakūnai yra Jurgis Kairys, Rolandas Paksas, Algimantas Žentelis, Robertas Noreika, Onutė Motiejūnaitė, Džiugas Kačanauskas, Igoris Lobanovas ir kt.

Papildę savo žinių bagažą apie Lietuvos aviaciją ir jos kūrėjus, mokiniai vėliau klausėsi fizikos mokytojos O. Fylerytės pasakojimo apie tai, kodėl lėktuvai gali pakilti į orą ir skraidyti. Sužinojo, kad lėktuvai skraido dėl keturių pagrindinių jėgų, kurios veikia juos ore: kėlimo jėgos, traukos jėgos, pasipriešinimo jėgos ir svorio jėgos. Kad lėktuvas pakiltų ir skristų, kėlimo jėga turi būti didesnė už svorio jėgą, o traukos jėga – didesnė už pasipriešinimo jėgą. Trumpai apžvelgė A. Gustaičio sukonstruoto lėktuvo ANBO VIII modelio parametrus ir pagrindinius veikimo principus.

Pamokos pabaigoje mokiniai turėjo atlikti praktinę užduotį – iš popieriaus lankstė dviejų modelių lėktuvėlius. Vėliau juos leido stebėdami, kurio modelio lėktuvėliai greičiau ir geriau skrenda.

Pamokos metu galima buvo apžiūrėti ir susipažinti su gimnazijos bibliotekoje eksponuojamomis knygomis apie lėktuvus, žmones, siejusius savo gyvenimą su aviacija. Sieniniame stende buvo galima pasigrožėti mokinių kartu su dailės mokytoja V. Debesiene pieštais darbais aviacijos tema.

Bibliotekos vedėja Vega Selskienė

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas