Konkursas ,,Mes esame NATO’’
- Paskelbė : Justinas Mickūnas
- Paskelbta: 2023-04-28
- Kategorija: Renginiai
2023 m. kovo 29 d. sukako 19 metų, kai Lietuva įstojo į NATO. NATO - tai karinis aljansas, kuris siekia užtikrinti valstybių ir jų gyventojų saugumą. Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos drauge su leidinio Magazyn „Kurier Wileński” redakcija, Lenkijos Respublikos ambasada Vilniuje (Ambasada RP w Wilnie), JAV Ambasada Vilniuje (U.S. Embassy Vilnius) ir Vokietijos ambasada Vilniuje (Deutsche Botschaft Wilna) paskelbė rašinių konkursą ,,Mes esame NATO”. Konkurse dalyvavo trys Vievio gimnazijos mokiniai: Aistis Jodka, Deima Simanavičiūtė ir Urtė Kontarė.
Kovo 24 dieną gavome pakvietimą atvykti į Seimą, kur buvo apdovanoti mokinių rašinių konkurso dalyviai. Atvykome į Seimo rūmus, prie durų buvo tikrinami atvykusiųjų dokumentai. Po to užlipome laiptais, ėjome ilgais koridoriais, kol pasiekėme Kovo 11-osios Akto salę. Ten ant suolų buvo sudėlioti lapeliai, kuriuose nurodyta mokinio vardas, pavardė, mokyklos pavadinimas bei savivaldybė. Laukti ilgai neteko – apdovanojimų ceremonija prasidėjo lygiai 13 valandą. Visi mokiniai, dalyvavę konkurse, gavo padėkas ir dovanų, o tie, kurie užėmė prizines vietas, buvo papildomai apdovanoti skirtingų ambasadų atstovų. Po apdovanojimų ceremonijos visi sustojome bendrai nuotraukai, o nusifotografavę galėjome užkąsti ar pabendrauti su kitais dalyviais.
Nors prizinių vietų neužėmėme, įgavome patirtį, kuri tikrai pravers ateityje. Kviečiu ir jus, Vievio gimnazijos mokinius, išdrįsti dalyvauti konkursuose bei olimpiadose. Tikrai įgausite patirčių, susipažinsite su naujais žmonėmis, išmoksite geriau valdyti stresą, daugiau pasitikėsite savimi, o gal net ir kažką laimėsite!
Po sunkaus darbo anglų kalbos mokytoja Vaida Barščevičienė konkurso dalyvių pasiteiravo:
Kas paskatino dalyvauti tokiame konkurse?
Urtė: Manau, paskatino tai, jog šis konkursas buvo rašinių konkursas. Mėgstu rašyti, aišku, mano rašiniai visiškai kitomis temomis, bet buvo noras priimti konkursą kaip iššūkį sau ir rašyti tema, kuri man buvo nelabai artima.
Deima: Labiausiai paskatino mokytoja, bet ir tai, kad norėjau daugiau sužinoti apie NATO.
Aistis: Mokytoja.
Kaip pasirinkote rašinio temą iš 11 pateiktų?
Urtė: Dažnai girdėjau įvairių žmonių nuomonių apie NATO, bet pati savo nuomonės apie tai niekada garsiai neišreikšdavau, tad tik pamačiusi temą žinojau, kad norėsiu savo mintimis pasidalinti.
Deima: Rinkausi tokią temą, kurią rašydama, maniau, galėsiu geriausiai išplėtoti.
Aistis: Atsitiktinai.
Su kokiais iššūkiais teko susidurti rašant?
Urtė: Pagrindiniai iššūkiai, manau, daug kam buvo tokie patys. Tarkim, tiek minčių dėstymas, tiek pačios informacijos dėstymas rašinyje. Aišku, sunkiausia buvo pabaigus, kai atrodė, kad rašiniui dar daug trūksta ir jis nėra tobulas bei išsamus.
Deima: Kad reikėjo daug idėjų sudėti nuosekliai.
Kokios labiausiai netikėtos problemos užklupo? Kaip jas išsprendėte?
Urtė: Ko labiausiai nesitikėjau, tai, manau, buvo stresas. Šiaip, kai rašau, labiau atsipalaiduoju nei jaudinuosi, bet stresas kilo, nes atrodė, jog rašinys nėra pats tobuliausias. Vėliau sulaukiau draugų nuomonės, kuri nuramino mane, suvaldžiau savo jaudulį.
Deima: Prieš užrašant man žinomus faktus, reikėjo nuolat tikrinti juos, kad informacija būtų kuo tikslesnė.
Aistis: Idėjų trūkumas. Pasiskaičiau daug straipsnių rašoma tema.
Ką vertinate kaip savo sėkmę?
Urtė: Kaip savo sėkmę vertinu tiek šio rašinio pradžią, tiek pabaigą. Ir šiaip labai džiaugiuosi, jog pasiryžau parašyti rašinį. Mano nuomone, jau net rašinį pradėti rašyti buvo mažas žingsnis link tos sėkmės, ir, manau, pabaigusi rašinį aš pajaučiau tą sėkmę.
Deima: Kad sugebėjau parašyti pakankamai didelės apimties esė anglų kalba.
Aistis: Sėkmė – galimybė dalyvauti šiame konkurse.
Į ką labiau atkreiptumėte dėmesį kitąkart?
Urtė: Manau, kitąkart pradėčiau rašinį rašyti anksčiau nei šįkart bei stengčiausi tobulinti rašinio struktūrą.
Deima: Į minčių dėstymo tvarką.
Aistis: Kad darbus vertina pagal tai, kaip tu išreiškei savo požiūrį.
Kokius mokinius paragintumėte dalyvauti rašinių konkursuose? Kodėl?
Urtė: Siūlyčiau mokiniams, kurie mėgsta rašyti, kurie turi lakią vaizduotę bei rašymas jiems suteikia džiaugsmą. Mano nuomone, tokie žmonės rašo geriausius rašinius ir jų nuomonę man yra įdomiausia išgirsti.
Deima: Visus, kurie nori save išbandyti konkursuose ir kažką naujo sužinoti, bet abejoja. Tai puiki galimybė tobulėti, šiuo atveju praturtinti savo anglų kalbos žinias, taip pat ir sužinoti daug naujo apie aljansą.
Aistis: Visus, labai įdomu dalyvauti.
Kokios asmeninės savybės bei įgūdžiai padėtų sėkmingai/sklandžiai parašyti rašinius pamokose ar konkursuose?
Urtė: Manau, reikia turėti gramatinių įgūdžių bei būti kūrybingam. Taip pat atidumas ir kantrybė tikrai praverčia rašant.
Deima: Jeigu yra galimybė, tai pasirinkti įdomiausią temą, taip pat labai padeda, jeigu mėgstate mokytis kalbų, svarbiausia – turėti noro tai daryti.
Aistis: Nuoseklios mintys.
Įspūdžiai?
Deima: Man patiko ši patirtis, nepaisant to, kad reikėjo įdėti daug pastangų ir laiko į šį darbą. Labai džiaugiuosi, kad mokytoja stengėsi padėti kaip įmanydama, už tai sakau jai AČIŪ.
Deima Simanavičiūtė ir Urtė Kontarė