Netradicinės lietuvių kalbos pamokos
- Paskelbė : Justinas Mickūnas
- Paskelbta: 2024-09-24
- Kategorija: Renginiai
Šiandien svarbu, kad jauni žmonės pirmiausia išmoktų didžiuotis, vertinti ir puoselėti savo kraštą. O kad galėtų didžiuotis dalykais, kurie yra aplink, juos reikia atrasti, pamatyti, pažinti, išgirsti ir pajausti patiems. To ir buvo siekiama rugsėjo 18 dieną netradicinių lietuvių kalbos pamokų metu. Pamokos tema „Lazdynų Pelėdos klajonės nuo Paragių iki Vievio“ vyko Vievio Lazdynų Pelėdos bibliotekoje. Jos skirtos mūsų miesto kultūros istorijai svarbios rašytojos Sofijos Pšibiliauskienės – Lazdynų Pelėdos atminimui.
8C klasės mokiniai Orestas Zagorskas ir Erikas Dambrauskas skaitė Lazdynų Pelėdos apsakymą ,,Pavasario rytmetį“. Vėliau mokiniai su mokytoja D. Raslaniene aptarė apsakymo veikėjos situaciją, svarstė, kokios priežastys lėmė autorės sprendimas rašyti tokia skaudžia tema. Aptarę darė išvadą, kad šiuolaikinis pasaulis pasikeitęs ir vaiko gyvenimo istorija būtų kitokia, šviesesnė. Tad kiekvienas rašė atvirlaiškį Lazdynų Pelėdai, kuriame atskleidė savo požiūrį.
IVB klasės gimnazistams mokytoja R. Bimbirienė pamokos pradžioje pristatė Sofijos Ivanauskaitės-Pšibiliauskienės gyvenimo vingius. Po to mokiniai pristatė iš anksto paruoštus kūrybinius darbus ,,Susiūtos eilės Lazdynų Pelėdai“. Pasirinkę vieną rašytojos bet kurio kūrinio spausdintą teksto fragmentą, jį klijavo ant A4 formato lapo. Tekste išrinko eilėraščiui tinkamus žodžius ir juos išskyrė. Likusią teksto dalį paslėpė paversdami iliustracija. Iš pasirinkto teksto žodžių sukurtame eilėraštyje turėjo atskleisti rašytojos asmenybę.
D. Marcinkevičienė 7B klasės mokinius supažindino su seserimis Sofija ir Marija Ivanauskaitėmis, pasivadinusiomis Lazdynų Pelėdos slapyvardžiu. Mokiniai klausėsi pasakojimo apie tai, kas Sofiją Ivanauskaitę - Pšibiliauskienę atvedė į Vievį, aiškinosi slapyvardžio reikšmę, aptarė pelėdos simbolį. Iš spalvoto popieriaus karpė linksmus pelėdžiukus, kuriuose užrašė ir paaiškino, kaip supranta patarlę arba posakį apie išmintį.
Mokytoja I. Baliūnienė ir IIB klasės mokiniai nagrinėjo Lazdynų Pelėdos apsakymą ,,Stebuklinga tošelė". Dirbdami poromis, mokiniai aptarė kūrinio meninį pasaulį bei kalbinę raišką, lygino jį su kitu Vievyje rašytu Lazdynų Pelėdos kūriniu – apsakymu ,,Motulė paviliojo".
6C klasės mokiniai su mokytoja Ž. Kazlauskiene rašė diktantą apie rašytoją ir apsilankė bibliotekos kiemelyje, kuriame pasodinti lazdynai Lazdynų Pelėdai.
Naujos žinios apie Lazdynų Pelėdą bei kūrybinė veikla praplėtė mokinių kultūrinį akiratį.
Lietuvių kalbos mokytojos